Απεργία για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών
πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου
- Απεργία εργαζομένων σε Κέντρα Πρόληψης και ΕΟΠΑΕ στις 26 Ιουνίου 2026.
- Διεκδικούν θεσμική αναγνώριση, σταθερή χρηματοδότηση και νέες προσλήψεις.
- Καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αθήνα και συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη.
- Η πρόληψη, σύμφωνα με τα σωματεία, είναι κοινωνικός δεσμός και όχι απλή καμπάνια.
Σήμερα, 26 Ιουνίου 2026, τα σωματεία εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης και στον ΕΟΠΑΕ πραγματοποιούν απεργιακή κινητοποίηση, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών. Η κίνηση αυτή έρχεται να αναδείξει τις διαχρονικές ελλείψεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας της πρόληψης και της απεξάρτησης στη χώρα.
Η ουσία της πρόληψης και η κοινωνική διάσταση
Σε σχετική ανακοίνωση, οι εργαζόμενοι υπογραμμίζουν ότι η εξάρτηση δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο φαινόμενο, αλλά προκύπτει από κοινωνικές συνθήκες απομόνωσης, πίεσης και έλλειψης νοήματος. Επισημαίνουν ότι μπορεί να εκδηλωθεί με πολλές μορφές, όπως η χρήση παράνομων ουσιών, η κατάχρηση αλκοόλ ή φαρμάκων, ο τζόγος, ακόμα και η προβληματική σχέση με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τονίζεται ότι συχνά αποτελεί μια απόπειρα διαφυγής από έναν ανείπωτο πόνο και από κοινωνικές πιέσεις που δεν βρίσκουν αντίβαρο.
Τα Κέντρα Πρόληψης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, δεν λειτουργούν απλώς ως υπηρεσίες που υλοποιούν προγράμματα. Αντίθετα, αποτελούν ζωτικούς κόμβους εντός της κοινότητας, με βαθιά γνώση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, των σχολείων, των συλλόγων γονέων και των κοινωνικών υπηρεσιών. Η πρόληψη, όπως αναφέρεται, απαιτεί επιστημονική κατάρτιση αλλά και ισχυρές ρίζες στην κοινωνία, ώστε να δημιουργεί κοινωνικούς δεσμούς και δίκτυα, αντί να περιορίζεται σε απλές καμπάνιες ευαισθητοποίησης.
Οι διεκδικήσεις και η κριτική στην πολιτική
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η πραγματική πρόκληση δεν είναι μόνο η μείωση της διαθεσιμότητας των ουσιών, αλλά κυρίως η μείωση της ευαλωτότητας, της απομόνωσης, του στίγματος και των κοινωνικών ανισοτήτων που επιτρέπουν στην εξάρτηση να αναπτύσσεται. Μια κοινωνία που επενδύει στην πρόληψη, επενδύει στην ανθεκτικότητα των πολιτών και των κοινοτήτων της.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα, τα σωματεία ζητούν καθαρές πολιτικές αποφάσεις και όχι απλές δηλώσεις προθέσεων. Συγκεκριμένα, διεκδικούν τη θεσμική αναγνώριση και ενίσχυση των Κέντρων Πρόληψης ως βασικών πυλώνων της δημόσιας πολιτικής για την ψυχοκοινωνική υγεία. Απαιτούν την έγκαιρη έναρξη διαλόγου για τη νέα προγραμματική περίοδο μετά το 2027, χωρίς κενό λειτουργίας, καθώς και θεσμική αναβάθμιση με πάγια και σταθερή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι ζητούν τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας, νέες προσλήψεις για την κάλυψη των κενών και πλήρη εργασιακά δικαιώματα, καταγγέλλοντας τις συμβάσεις έργου. Τέλος, κάνουν λόγο για την ανάγκη δημιουργίας νέων Κέντρων Πρόληψης σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν.
Πρόγραμμα κινητοποιήσεων και εκδηλώσεων
Στο πλαίσιο της απεργίας, τα σωματεία καλούν σε συμμετοχή σε μια σειρά από δράσεις. Το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026, θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή εκδήλωση-ημερίδα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με τίτλο «Η πρόληψη και η απεξάρτηση σε κρίσιμη καμπή: απορρύθμιση ή χειραφέτηση;». Την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αθήνα, αρχικά στον ΕΟΠΑΕ στις 11:00 π.μ. και στη συνέχεια στο Υπουργείο Υγείας στις 12:00 μ.μ. Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη, θα δοθεί κοινή συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από το Σωματείο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης, τον Σύλλογο Εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ, το Δίκτυο Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης και το Εθνικό Συμβούλιο κατά των Ναρκωτικών.
Πιο Δημοφιλή
Αγγέλου: Τι πληρώνουν οι επαναλήψεις σειρών
Λαγοκέφαλοι καταστρέφουν δίχτυα και αλιεία
Εκλογές: Η ψευδαίσθηση της κανονικότητας
Πιο Πρόσφατα
Απεργία ιδιωτικών υπαλλήλων στις 19 Ιούλη
Απεργία για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών
Η JPMorgan θέλει τον Ντάιμον για τρία ακόμη χρόνια