Πρώτη ελληνική αποστολή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου
- Πρώτη ελληνική αποστολή αστροναύτη στον ΔΔΣ εντός δύο ετών.
- Εκπαίδευση Αδριανού Γολέμη υπό τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος.
- Πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις από ελληνικές ομάδες.
- Προγράμματα STEM και μαθητικοί διαγωνισμοί για νέους.
Σε μια ιστορική εξέλιξη για την ελληνική διαστημική παρουσία, ο σχεδιασμός της πρώτης αποστολής Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ) βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης του Αδριανού Γολέμη, υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, αποτέλεσε το κεντρικό θέμα σύσκεψης υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η εκτόξευση προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης διετίας, με την αποστολή να διαρκεί έως τρεις εβδομάδες. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στη νέα Εθνική Στρατηγική Διαστήματος, η οποία θέτει ως μακροπρόθεσμο ορίζοντα το έτος 2035. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, αναλύθηκαν διεξοδικά τα οφέλη που θα προκύψουν για την εγχώρια επιστημονική κοινότητα από την πρώτη εκπροσώπηση της χώρας στο πλήρωμα του ΔΔΣ.

Ο Έλληνας αστροναύτης θα αναλάβει την εκτέλεση πειραμάτων και τεχνολογικών επιδείξεων, οι οποίες έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια. Παράλληλα, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, ενώ θα συλλεγούν πολύτιμα δεδομένα για εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα. Η αποστολή αναμένεται να ενισχύσει τη συνεργασία με διεθνείς εταίρους, ανοίγοντας νέους δρόμους για την ελληνική επιστήμη και τεχνολογία.

Πέρα από την ενίσχυση της έρευνας και την προβολή των ελληνικών τεχνολογιών, θα υλοποιηθούν προγράμματα που στοχεύουν στην ενθάρρυνση των νέων να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την πρακτική εφαρμογή τους. Μεταξύ άλλων, εξετάστηκε η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, η διοργάνωση διαγωνισμών STEM, καθώς και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες που υπηρετούν στον ΔΔΣ. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.
Πιο Δημοφιλή
Λαγοκέφαλοι καταστρέφουν δίχτυα και αλιεία
Εκλογές: Η ψευδαίσθηση της κανονικότητας
Γήρανση πληθυσμού: Θα αντέξουν οι προϋπολογισμοί;
Τεχνολογία χωρίς όρια, πολίτες χωρίς ιδιωτικότητα
Πιο Πρόσφατα
Τσίπρας: Να μην είμαστε σκιώδεις, αλλά τρισδιάστατοι
Βουλευτής AfD κατηγορείται για ναζιστικό χαιρετισμό
Εμπόριο: Κινητήρας ανάπτυξης για τα νησιά