Συμβαίνει Τώρα: Θεσσαλονίκη: Στον εισαγγελέα η 29χρονη για την επίθεση με μαχαίρι

Συμβαίνει Τώρα: Μεσσηνία: Η εκδήλωση Κεραμέως και η σκιά Σαμαρά

Συμβαίνει Τώρα: Ελλάδα στον ΟΗΕ: Πλήρης εφαρμογή των Ψηφισμάτων 541 και 550 για το Κυπριακό

Συμβαίνει Τώρα: Λέσβος: Θλίψη για τον θάνατο της 36χρονης Μάγδας μετά τον τοκετό

Συμβαίνει Τώρα: Υπόθεση Λεβεντάκη: Στο μικροσκόπιο η στάση της συζύγου του 43χρονου

Συμβαίνει Τώρα: Νέα επίθεση Καιρίδη σε Δούκα με αιχμές για ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

Συμβαίνει Τώρα: Βουλή: Στην Επιτροπή το νομοσχέδιο για ίση αμοιβή και συντάξεις

Συμβαίνει Τώρα: Δολοφονία 17χρονου στις Σέρρες: Στο εδώλιο ο 16χρονος κατηγορούμενος

Συμβαίνει Τώρα: Κομισιόν: Πλήρης στήριξη στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Συμβαίνει Τώρα: Δημήτρης Αβραμόπουλος: Απορρίπτει τις κατηγορίες για το Qatargate

Συμβαίνει Τώρα: Βορίδης για Αβραμόπουλο: «Δεν βλέπω πολιτικό ζήτημα»

Σήμερα Γιορτάζουν:

ΓΙΑΝΝΗΣ

8 Νοεμβρίου 2025

Ανθρώπινη τραγωδία στην Κυψέλη: Συνταξιούχοι ζουν μέσα σε αυτοκίνητο

Μια εικόνα που πονάει και σοκάρει την ανθρώπινη συνείδηση ξεδιπλώνεται στην καρδιά της Αθήνας, στην Κυψέλη. Εκεί, μέσα σε ένα παλιό αυτοκίνητο, δύο ηλικιωμένοι άνθρωποι έχουν βρει «στέγη» τα τελευταία τρία χρόνια. Ο κύριος Χρήστος, 70 ετών, και η σύζυγός του, η κυρία Ακριβή, κοιμούνται και ξυπνούν κάθε μέρα μέσα στο ίδιο όχημα, παλεύοντας όχι μόνο με το κρύο και τη βροχή, αλλά και με την απόγνωση.

«Ένα σπίτι να μπούμε μέσα… δεν μπορώ άλλο, κουράστηκα, απελπίστηκα», λέει με φωνή που σπάει η κυρία Ακριβή. Δίπλα της, ο κύριος Χρήστος — συνταξιούχος και ασθενής με ζαχαρώδη διαβήτη — προσπαθεί να κρατήσει την ψυχραιμία και την αξιοπρέπειά του. «Μπορεί να είμαστε άστεγοι, αλλά είμαστε αξιοπρεπείς. Υπομονή… είναι αδιέξοδο», λέει ήρεμα, σαν να θέλει να πείσει περισσότερο τον εαυτό του παρά τους άλλους.

Το αυτοκίνητο που κάποτε τους μετέφερε στις δουλειές και τις καθημερινές τους υποχρεώσεις, έχει γίνει τώρα το σπίτι τους — η τραγική τους ασφάλεια μέσα σε μια πόλη που προσπερνά. Οι ώρες κυλούν βασανιστικά, τα καθίσματα έγιναν στρώμα, και οι ήχοι του δρόμου νανουρίζουν δύο ψυχές που δεν ζητούν τίποτα περισσότερο από τα αυτονόητα: ένα κεραμίδι, ένα ζεστό πιάτο φαγητό, λίγη ηρεμία.

Η γειτονιά τους αγαπά. Οι άνθρωποι της Κυψέλης τους φροντίζουν όσο μπορούν — τους πηγαίνουν φαγητό, τους μιλούν, τους δίνουν κουράγιο. Όμως η αγάπη δεν φτάνει για να αντικαταστήσει την κρατική αδιαφορία. «Πολύ δύσκολα… στεναχωριέμαι», λέει ξανά η κυρία Ακριβή. «Να βρούμε ένα φτηνό σπίτι, ένα μικρό σπιτάκι, να μπούμε μέσα».

Η εικόνα αυτών των δύο ανθρώπων είναι ο καθρέφτης μιας Ελλάδας που ξεχνά τους πιο αδύναμους. Μιας κοινωνίας που προσπαθεί να προχωρήσει, αφήνοντας πίσω της εκείνους που κάποτε δούλεψαν, πλήρωσαν, πρόσφεραν.

Για πόσο ακόμη θα πρέπει δύο συνταξιούχοι να ζουν μέσα σε ένα αυτοκίνητο; Για πόσο ακόμη η αξιοπρέπεια θα είναι πολυτέλεια; Δεν ζητούν πολλά. Μόνο μια στέγη — για να μπορέσουν να ξανααισθανθούν άνθρωποι.

Ετικέτες: