Σήμερα Γιορτάζουν:

ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ

ΓΕΡΜΑΝΟΣ

28 Ιουνίου 2026

Αντιδράσεις για τον απολογισμό Μητσοτάκη

πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου

  • Ο Μητσοτάκης προέβη σε απολογισμό του κυβερνητικού έργου από το 2019.
  • Το ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για ωραιοποίηση και μιλά για χαμένη επταετία.
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον πρωθυπουργό για φτηνά διαφημιστικά κόλπα.
  • ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και Νίκη ασκούν δριμεία κριτική στην κυβέρνηση.

Έντονες αντιδράσεις από το σύνολο σχεδόν της αντιπολίτευσης προκάλεσε η κυριακάτικη ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στην οποία προέβη σε έναν συνολικό απολογισμό του κυβερνητικού έργου από το 2019 έως σήμερα. Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, με ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για μια ακόμη απόπειρα ωραιοποίησης των κυβερνητικών πεπραγμένων, υποστηρίζοντας ότι ο ελληνικός λαός έχει ήδη διαμορφώσει τη δική του ετυμηγορία για την πορεία της χώρας.

Στην ανάρτησή του, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη στρατηγική της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι η χώρα βρίσκεται στο μέσο μιας δεκαετούς προσπάθειας μετασχηματισμού, με ορίζοντα το 2030, οπότε και συμπληρώνονται 200 χρόνια από τη συγκρότηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι η προσπάθεια αυτή δεν μετριέται με συνθήματα, αλλά με απτά αποτελέσματα, και εξαπέλυσε βέλη κατά της αντιπολίτευσης, κατηγορώντας την ότι επιλέγει να αρνείται κάθε πρόοδο και να ισοπεδώνει κάθε συλλογικό επίτευγμα. «Εμείς επιλέγουμε τη σύγκριση αντί για τη σύγκρουση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στον πρωθυπουργικό απολογισμό, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Κώστας Τσουκαλάς, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να καμουφλάρει την αλαζονεία της, αλλά η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Σύμφωνα με τον κ. Τσουκαλά, η επταετία της Νέας Δημοκρατίας χαρακτηρίζεται από διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, μεταρρυθμιστική άπνοια, διαφθορά, απευθείας αναθέσεις, ακρίβεια και δημογραφική κρίση. «Μια επταετία που θα μείνει στην ιστορία ως μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία για τη χώρα. Μια επταετία "ευλογία" για τα συμφέροντα και την ολιγαρχία. Επτά χρόνια ήταν αρκετά. Δεν πρέπει να γίνουν οκτώ. Είναι ώρα για πολιτική αλλαγή με το ΠΑΣΟΚ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγόρησε τον πρωθυπουργό ότι επιχειρεί να αντιστρέψει την πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Σε ανακοίνωσή του, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη να αφήσει τα «φτηνά διαφημιστικά κόλπα», τονίζοντας ότι η πόρτα της εξόδου είναι ορθάνοιχτη για τον ίδιο και την παράταξή του. «Όσο γρηγορότερα τη διαβεί, τόσο καλύτερα για τη χώρα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερα σκληρή ήταν η κριτική από το ΚΚΕ, με τον γενικό γραμματέα του κόμματος, Δημήτρη Κουτσούμπα, να δηλώνει ότι η πολιτική σταθερότητα, κατά την αντίληψη του κ. Μητσοτάκη, σημαίνει απαρέγκλιτη υλοποίηση της κυρίαρχης αντιλαϊκής πολιτικής. «Δηλαδή να χειροτερεύει η ζωή του λαού για να διασφαλίζονται τα προνόμια, τα κέρδη και η εξουσία του κεφαλαίου», υπογράμμισε ο κ. Κουτσούμπας.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, άσκησε δριμεία κριτική στον πρωθυπουργό, υποστηρίζοντας ότι επιτρέπει να γίνεται «πάρτι» κερδοσκοπίας στα καύσιμα, υποθηκεύοντας την πραγματική ανάπτυξη. Χαρακτήρισε τον κ. Μητσοτάκη ως «πρωθυπουργό εκτός τόπου και χρόνου». Τέλος, η Νίκη, με ανακοίνωσή της, σημείωσε ότι το «πρωθυπουργικό παραμύθι με τις επιλεκτικές "επιτυχίες" καταρρίπτεται από την καθημερινότητα των πολλών».