Σήμερα Γιορτάζουν:

ΜΑΚΑΡΙΟΣ

26 Ιουνίου 2026

Ενεργειακή αναβάθμιση 20 σχολείων στην Αθήνα

πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου

  • Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για ενεργειακή αναβάθμιση 20 σχολείων στην Αθήνα.
  • Ο προϋπολογισμός των παρεμβάσεων ανέρχεται σε 14,2 εκατομμύρια ευρώ.
  • Τα έργα περιλαμβάνουν θερμομόνωση, φωτοβολταϊκά και αναβάθμιση φωτισμού.
  • Η ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας υπολογίζεται σε 3.270 MWh.
  • Η χρηματοδότηση προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών υποδομών του δήμου Αθηναίων εισέρχεται σε φάση υλοποίησης, καθώς η Αναπτυξιακή Αθήνας ολοκλήρωσε τις σχετικές μελέτες για παρεμβάσεις σε 20 σχολικές μονάδες. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 14,2 εκατομμύρια ευρώ, σηματοδοτώντας μια εκτεταμένη παρέμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σχολικού κτιριακού αποθέματος της πρωτεύουσας.

Μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οι μελέτες παραδόθηκαν προς έγκριση στα αρμόδια όργανα του δήμου. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η διαδικασία δημοπράτησης των έργων, η οποία θα σημάνει την έναρξη των εργασιών. Το πρόγραμμα καλύπτει συνολικά 21.500 τετραγωνικά μέτρα εκπαιδευτικών υποδομών, περιλαμβάνοντας Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας.

Παρεμβάσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά

Οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν περιλαμβάνουν θερμομόνωση, αντικατάσταση κουφωμάτων, αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων φωτισμού και φωτοβολταϊκών συστημάτων. Αυτές οι παρεμβάσεις αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, αλλά και τις συνθήκες καθημερινότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Με την ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας 3.270 MWh. Τα σχολικά κτίρια θα αναβαθμιστούν ενεργειακά από την κατηγορία Β έως και Α+, περιορίζοντας σημαντικά το ενεργειακό τους αποτύπωμα και το λειτουργικό κόστος. Παράλληλα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν ασφαλέστερους, πιο σύγχρονους και λειτουργικούς χώρους μάθησης και εργασίας, ενώ η πόλη θα αποκτήσει πιο βιώσιμες δημόσιες υποδομές.

Χρηματοδότηση και δηλώσεις

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το πρώτο βήμα αξιοποίησης της χρηματοδότησης που θα λάβει ο δήμος Αθηναίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη συνολική αναβάθμιση των σχολικών υποδομών της πόλης. Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, δήλωσε σχετικά: «Τα σχολεία της Αθήνας αξίζουν να είναι ασφαλή, σύγχρονα και ενεργειακά αποδοτικά. Για πολλά χρόνια οι ανάγκες τους συσσωρεύονταν. Σήμερα, με ώριμες πλέον μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, περνάμε από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση».

Ο κ. Δούκας πρόσθεσε: «Επενδύουμε σε σχολικές υποδομές που θα προσφέρουν καλύτερες συνθήκες μάθησης για τους μαθητές, καλύτερο εργασιακό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και σημαντική εξοικονόμηση πόρων για την πόλη. Η αναβάθμιση των σχολείων αποτελεί για εμάς μια σταθερή πολιτική επιλογή και μια επένδυση στο μέλλον της Αθήνας».