Γερμανικά νοσοκομεία χωρίς κλιματισμό
πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου
- Μόλις το ένα στα τρία γερμανικά νοσοκομεία διαθέτει κλιματισμό στους θαλάμους νοσηλείας.
- Ο Marburger Bund προειδοποιεί για κινδύνους στους ασθενείς λόγω καύσωνα.
- Η χρήση ανεμιστήρων περιορίζεται λόγω φόβου για προβλήματα υγιεινής.
- Η Γερμανική Ένωση Νοσοκομείων ζητά επενδύσεις 31 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό.
Η Γερμανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό ζήτημα υποδομών, καθώς τα νοσοκομεία της χώρας δεν διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή για να αντιμετωπίσουν τις ολοένα και συχνότερες και εντονότερες συνθήκες καύσωνα. Σύμφωνα με τον Marburger Bund, τον μεγαλύτερο ιατρικό σύλλογο της Γερμανίας, η κατάσταση είναι κρίσιμη, με την πρόεδρο του συλλόγου, Σουζάνε Γιόνα, να δηλώνει στο ZDF ότι μόλις το ένα στα τρία νοσοκομεία διαθέτει κλιματισμό στους θαλάμους νοσηλείας. Η ίδια υπογραμμίζει ότι η κατάσταση αυτή είναι ιδιαίτερα δυσάρεστη τόσο για το προσωπικό όσο και για τους ασθενείς, οι οποίοι υποφέρουν περισσότερο από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Το πρόβλημα ανέκυψε εκ νέου τις τελευταίες ημέρες, όταν οι θερμοκρασίες στη Γερμανία άγγιξαν ή και ξεπέρασαν τους 41 βαθμούς Κελσίου. Η εκπρόσωπος του Marburger Bund διευκρινίζει ότι κλιματισμός λειτουργεί σε χώρους όπου είναι τεχνικά απαραίτητος, όπως τα χειρουργεία και το τμήμα Ακτινολογίας, ενώ οι περισσότερες μονάδες εντατικής θεραπείας διαθέτουν επίσης κλιματισμό. Ωστόσο, στις πτέρυγες απλής νοσηλείας, η ύπαρξη κλιματισμού παραμένει η εξαίρεση και όχι ο κανόνας, γεγονός που δημιουργεί σοβαρές προκλήσεις για την υγεία των ασθενών.
Προσωρινές λύσεις και κίνδυνοι
Για την αντιμετώπιση των δύσκολων συνθηκών, η Σουζάνε Γιόνα αναφέρει ότι συχνά απευθύνεται έκκληση στους συγγενείς των ασθενών να φέρνουν παγοκύστες από το σπίτι, οι οποίες προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι οι συνθήκες καύσωνα μπορεί να προκαλέσουν σοβαρούς κινδύνους για τους ασθενείς, όπως η καθυστέρηση στην ίαση πληγών λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Η χρήση ανεμιστήρων, από την άλλη πλευρά, δεν είναι απλή υπόθεση, καθώς υπάρχουν ανησυχίες για πιθανά προβλήματα υγιεινής, όπως η διασπορά ιών σε κοινόχρηστους χώρους. Η Γιόνα επισημαίνει ότι σε θερμοκρασίες άνω των 39 βαθμών, η χρήση ανεμιστήρα δεν έχει νόημα, καθώς η ροή του αέρα απλώς μεταφέρει τη ζέστη στον ανθρώπινο οργανισμό. Σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, οι ανεμιστήρες χρησιμοποιούνται σε χώρους όπως οι αίθουσες αναμονής, όπου δεν υπάρχει ανησυχία για υγιεινή.
Απαιτούνται επενδύσεις δισεκατομμυρίων
Την περασμένη εβδομάδα, ο Γκέραλντ Γκας, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Νοσοκομείων (DKG), προειδοποίησε για τις συνέπειες του καύσωνα στους ασθενείς και το προσωπικό, επισημαίνοντας ότι το κύριο πρόβλημα είναι η απροθυμία των ομοσπονδιακών κρατιδίων να προχωρήσουν σε απαραίτητες επενδύσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κλινικές να αυτοσχεδιάζουν με συστήματα σκίασης, ανεμιστήρες και παγοκύστες. Ο Γκας επικρίνει επίσης το νέο πακέτο περικοπών που εξήγγειλε η υπουργός Υγείας Νίνα Βάρκεν, υποστηρίζοντας ότι αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, ο κλιματισμός στα νοσοκομεία θα παραμείνει μια ουτοπία. Κατά την εκτίμησή του, απαιτείται ένα πολυετές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των δημοσίων νοσοκομείων, με επενδύσεις συνολικού ύψους 31 δισ. ευρώ.

Πιο Δημοφιλή
Λαγοκέφαλοι καταστρέφουν δίχτυα και αλιεία
Άρθρο Δ. Νατσιού: “Σπουδές φύλου” ή γκρέμισμα της οικογένειας;
Πιο Πρόσφατα
Πρόταση Lies για παραγωγή κινεζικών μοντέλων στη Γερμανία
Νεκρός από καταιγίδες στο Βέλγιο
Νέος Αυτοδιοικητικός Κώδικας: Αλλαγές στα ακίνητα