24 Ιουνίου 2026

Λαβρόφ: Προσηλωμένη στις συμφωνίες Πούτιν-Τραμπ η Ρωσία

πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου

  • Ο Λαβρόφ δήλωσε ότι η Ρωσία παραμένει προσηλωμένη στις συμφωνίες Πούτιν-Τραμπ από τη σύνοδο κορυφής στην Αλάσκα.
  • Η Μόσχα απορρίπτει ενδιάμεσες αποφάσεις και τελεσίγραφα για την ουκρανική κρίση.
  • Το Κίεβο διαμηνύει ότι δεν θα παραδώσει κανένα τμήμα του εδάφους του χωρίς μάχη.

Σε μια περίοδο αυξημένης έντασης και διπλωματικών διεργασιών γύρω από την ουκρανική κρίση, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ προχώρησε σε μια σαφή και κατηγορηματική δήλωση, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή θέση της Μόσχας. Μιλώντας την Τετάρτη, ο επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας υπογράμμισε ότι η χώρα του παραμένει απόλυτα προσηλωμένη σε όσα, κατά την εκτίμηση του Κρεμλίνου, συμφωνήθηκαν μεταξύ του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν και του πρώην προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής που πραγματοποιήθηκε στην Αλάσκα τον περασμένο Αύγουστο.

Η δήλωση Λαβρόφ έρχεται να επαναβεβαιώσει την άκαμπτη στάση της Ρωσίας, η οποία, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν προτίθεται να εξετάσει οποιεσδήποτε ενδιάμεσες λύσεις ή να υποκύψει σε τελεσίγραφα που ενδεχομένως τίθενται από τη διεθνή κοινότητα. Αυτή η τοποθέτηση αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς οι συνομιλίες και οι επαφές για την αποκλιμάκωση της σύγκρουσης βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι Ρώσοι αξιωματούχοι, σε διάφορες ευκαιρίες, κάνουν συχνή αναφορά στο λεγόμενο «πνεύμα του Άνκορατζ». Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, ο όρος αυτός χρησιμοποιείται από τη Μόσχα για να περιγράψει την ερμηνεία της σχετικά με μια πιθανή συμφωνία που είχε συζητηθεί. Η συγκεκριμένη συμφωνία, όπως την αντιλαμβάνεται το Κρεμλίνο, προέβλεπε την αποχώρηση των ουκρανικών δυνάμεων από τα εναπομείναντα τμήματα της περιοχής του Ντονμπάς. Ως αντάλλαγμα για αυτή την κίνηση, η Ρωσία θα προχωρούσε σε ένα πάγωμα των υφιστάμενων γραμμών του μετώπου σε άλλες περιοχές, χωρίς να απαιτείται περαιτέρω εδαφική πρόοδος.

Από την πλευρά του, το Κίεβο έχει επανειλημμένα και με κατηγορηματικό τρόπο διαμηνύσει ότι δεν πρόκειται να παραχωρήσει κανένα τμήμα της εθνικής του επικράτειας στη Ρωσία χωρίς να δώσει σκληρή μάχη. Η ουκρανική ηγεσία θεωρεί οποιαδήποτε συζήτηση περί εδαφικών παραχωρήσεων ως κόκκινη γραμμή που δεν μπορεί να ξεπεραστεί, επιμένοντας στην πλήρη αποκατάσταση της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας.

«Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, οι ηγέτες της Ρωσίας και των ΗΠΑ κατέληξαν σε μια σειρά συμφωνιών σχετικά με πολιτικές λύσεις για την ουκρανική κρίση. Παραμένουμε προσηλωμένοι σε αυτές τις συμφωνίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Λαβρόφ, κλείνοντας το παράθυρο σε οποιαδήποτε νέα διαπραγμάτευση που δεν βασίζεται σε αυτό το υποτιθέμενο πλαίσιο.