Σήμερα Γιορτάζουν:

ΕΡΩΤΑΣ

ΦΕΒΡΩΝΙΑ

25 Ιουνίου 2026

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την ενεργειακή κρίση

πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου

  • Η ΝΔ υπερψήφισε το νομοσχέδιο για την ενεργειακή κρίση και την ενίσχυση του εισοδήματος.
  • ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νίκη καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ ΠΑΣΟΚ και Ελληνική Λύση ψήφισαν "παρών".
  • Η τροπολογία για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη ψηφίστηκε από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ελληνική Λύση.
  • Η δεύτερη τροπολογία για την ΕΛΑΣ ψηφίστηκε μόνο από τη ΝΔ, με το ΚΚΕ να την καταψηφίζει.

Με την ψήφο της Νέας Δημοκρατίας εγκρίθηκε επί της αρχής και στο σύνολό του το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις».

Από την άλλη πλευρά, τα κόμματα της αντιπολίτευσης εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους. Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Νίκη καταψήφισαν το σύνολο του νομοσχεδίου. Αντίθετα, το ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ και η Ελληνική Λύση επέλεξαν να τοποθετηθούν με τη ψήφο «παρών», αποφεύγοντας ουσιαστικά να λάβουν ξεκάθαρη θέση υπέρ ή κατά. Η Πλεύση Ελευθερίας, σύμφωνα με τη δήλωση του εκπροσώπου της, καταψηφίζει το νομοσχέδιο, ωστόσο η κατάθεση του ψηφοδελτίου αναμένεται να γίνει τις επόμενες ώρες.

Η τροπολογία για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη

Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην τροπολογία που αφορά τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη. Η συγκεκριμένη ρύθμιση έλαβε θετική ψήφο από τη Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και την Ελληνική Λύση. Από την άλλη πλευρά, ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Νίκη επέλεξαν να τοποθετηθούν με το «παρών», δείχνοντας μια στάση αναμονής ή επιφύλαξης απέναντι στις προτεινόμενες αλλαγές.

Η δεύτερη τροπολογία για αρμοδιότητες της ΕΛΑΣ

Στη συνέχεια, η δεύτερη υπουργική τροπολογία, η οποία περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν τις αρμοδιότητες της ΕΛΑΣ για κακουργήματα, την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, την εγκατάσταση σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και τον ΟΑΣΘ, ψηφίστηκε μόνο από τη Νέα Δημοκρατία. Το ΚΚΕ ήταν το μοναδικό κόμμα που την καταψήφισε, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα τοποθετήθηκαν με το «παρών», γεγονός που υποδηλώνει μια γενικότερη απροθυμία ή αδυναμία λήψης σαφούς θέσης επί του θέματος.