Σήμερα Γιορτάζουν:

ΕΡΩΤΑΣ

ΦΕΒΡΩΝΙΑ

25 Ιουνίου 2026

Ρωσία: Χαιρετίζει τις προσπάθειες Τραμπ

πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου

  • Το Κρεμλίνο εκφράζει ευγνωμοσύνη για τις πρωτοβουλίες Τραμπ, αλλά θέτει όρους για τη μεσολάβηση.
  • Ο Πεσκόφ απορρίπτει δημοσίευμα ότι οι ΗΠΑ στηρίζουν επιθέσεις σε ρωσικά διυλιστήρια.
  • Η Μόσχα θεωρεί ότι η αμερικανική ομάδα κατανοεί την ανάγκη για ουδετερότητα.
  • Ο διάλογος ΗΠΑ-Ρωσίας για την ουκρανική κρίση αναμένεται να συνεχιστεί.

Η Μόσχα εξέφρασε την ικανοποίησή της για τις πρωτοβουλίες του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, αναφορικά με την προσπάθεια εξεύρεσης λύσης στον πόλεμο της Ουκρανίας. Παράλληλα, το Κρεμλίνο έσπευσε να διευκρινίσει ότι ένας αποτελεσματικός διαμεσολαβητικός ρόλος δεν μπορεί να συνδυάζεται με την ενεργό υποστήριξη προς μία εκ των εμπόλεμων πλευρών, θέτοντας έτσι σαφείς όρους για τη συνέχιση του διαλόγου.

Η θέση του Κρεμλίνου για τις αμερικανικές πρωτοβουλίες

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, κλήθηκε να σχολιάσει δημοσίευμα της ουκρανικής εφημερίδας Kyiv Independent, το οποίο ανέφερε ότι το Κίεβο θεωρεί πως έχει εξασφαλίσει τη στήριξη της Ουάσινγκτον για την εντατικοποίηση των επιθέσεων εναντίον ρωσικών διυλιστηρίων πετρελαίου. Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στην άσκηση πίεσης προς τη Μόσχα, προκειμένου να προχωρήσει σε ουσιαστικές διαπραγματεύσεις.

Ο Πεσκόφ απέρριψε κατηγορηματικά το συγκεκριμένο δημοσίευμα, επαναλαμβάνοντας παράλληλα ότι η Ρωσία παραμένει "βαθύτατα ευγνώμων" για τις αμερικανικές πρωτοβουλίες διαμεσολάβησης. Ωστόσο, υπογράμμισε με έμφαση ότι "είναι αδύνατο να καταβάλει κανείς τέτοιες προσπάθειες ενώ συμμετέχει στον πόλεμο ως μέλος μιας από τις δύο πλευρές". Η δήλωση αυτή έγινε ενώπιον δημοσιογράφων, αποτυπώνοντας την πάγια θέση της ρωσικής διπλωματίας.

Η αμερικανική διαπραγματευτική ομάδα στο επίκεντρο

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, σημειώνοντας ότι η ρωσική πλευρά έχει την πεποίθηση πως η αμερικανική διαπραγματευτική ομάδα αντιλαμβάνεται πλήρως αυτή την πραγματικότητα. "Γνωρίζουμε ότι η αμερικανική διαπραγματευτική ομάδα το κατανοεί πολύ καλά και το έχει πλήρως υπόψη της. Βασιζόμαστε σε αυτή την παραδοχή και αναμένουμε ότι ο διάλογος με τους Αμερικανούς διαπραγματευτές σχετικά με το ζήτημα της επίλυσης της ουκρανικής κρίσης θα συνεχιστεί", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πεσκόφ.

Οι δηλώσεις αυτές πραγματοποιούνται σε μια περίοδο όπου οι διπλωματικές επαφές για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Η Μόσχα επιμένει σε μια θεμελιώδη αρχή: οποιαδήποτε μεσολαβητική προσπάθεια προϋποθέτει απόλυτη ουδετερότητα από την πλευρά των εμπλεκόμενων διαπραγματευτών, θέτοντας έτσι το πλαίσιο για τις επόμενες κινήσεις στο διπλωματικό πεδίο.