Αναβάθμιση Εφετείου Αθηνών με νέα αίθουσα
πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου
- Εγκαινιάστηκε νέα δικαστική αίθουσα στο Εφετείο Αθηνών για πολυπληθείς δίκες.
- Έργα 5 εκατ. ευρώ περιλαμβάνουν κλιματισμό, αντικατάσταση δαπέδων και πύλες ασφαλείας.
- Σε εξέλιξη η ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης και η αξιοποίηση υπόγειου χώρου στάθμευσης.
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, προχώρησε σήμερα στα εγκαίνια μιας σειράς σημαντικών έργων αναβάθμισης στο Εφετείο Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα πέντε εκατομμύρια ευρώ. Τα έργα αυτά αποσκοπούν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τους δικαστικούς λειτουργούς, τους υπαλλήλους, τους δικηγόρους, αλλά και τους πολίτες που επισκέπτονται το δικαστικό μέγαρο, ενώ παράλληλα ενισχύουν την ασφάλεια των εγκαταστάσεων.
Στην τελετή των εγκαινίων παρέστησαν ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης, Ιωάννης Μπούγας, ο Γενικός Γραμματέας Δικαιοσύνης, Πέλοπας Λάσκος, η Προϊσταμένη του Εφετείου Αθηνών, Σοφία Λιγνού, καθώς και μέλη της Τριμελούς Διοίκησης του Εφετείου, Πρόεδροι Εφετών, Δημήτρης Κοντόπουλος και Κώστας Σαργιώτης, μαζί με εφέτες και δικαστικούς υπαλλήλους. Ο κ. Φλωρίδης εγκαινίασε τη νέα δικαστική αίθουσα (Δ5), που βρίσκεται στο ισόγειο του κτιρίου, η οποία προορίζεται για την εκδίκαση υποθέσεων με μεγάλο αριθμό κατηγορουμένων και διαδίκων.
«Με ιδιαίτερη χαρά εγκαινιάζουμε αυτή την αίθουσα. Ήταν μια από τις πρώτες αποφάσεις που πήραμε, όταν ήρθαμε για πρώτη φορά στο Εφετείο μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας με τον κ. Μπούγα για να διεξάγονται εδώ πολυπληθείς δίκες», δήλωσε ο Υπουργός Δικαιοσύνης κατά τη διάρκεια της τελετής.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από τον υπουργό στο έργο της εγκατάστασης συστήματος κλιματισμού, το οποίο χαρακτήρισε ως κομβικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του δικαστηρίου. «Ο κλιματισμός ήταν εφιάλτης από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Φλωρίδης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ολοκλήρωσης των εργασιών για την αποφυγή διακοπών των δικών λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών.
Αναφερόμενος στα υπόλοιπα έργα αναβάθμισης που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι προχωρά η ανάπλαση της Πλατείας Δικαιοσύνης στον χώρο του πρώην Ειρηνοδικείου. Παράλληλα, βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης το έργο αξιοποίησης του υπόγειου χώρου στάθμευσης του Εφετείου, ο οποίος παραμένει αναξιοποίητος, με προβλεπόμενη χωρητικότητα 1.500 θέσεων, γεγονός που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στο δικαστικό μέγαρο.
Ο κ. Φλωρίδης ανέφερε ακόμη ότι, σε συνεργασία με τη διοίκηση του Εφετείου Αθηνών, βρίσκεται σε εξέλιξη η αναδιοργάνωση του δικαστηρίου με τη δημιουργία Ποινικού Τμήματος. Όπως ανακοίνωσε, μέσα στις επόμενες ημέρες θα δοθούν στη δημοσιότητα στοιχεία για τα αποτελέσματα της μεταρρύθμισης του Δικαστικού Χάρτη και το αποτύπωμά της στην ταχύτητα απονομής της Δικαιοσύνης, παρέχοντας μια συνολική εικόνα των αλλαγών που συντελούνται.
Από την πλευρά της, η προϊσταμένη του Εφετείου Αθηνών, Σοφία Λιγνού, αναφέρθηκε στις σημαντικές παρεμβάσεις που έχουν ολοκληρωθεί τα τελευταία χρόνια στο δικαστικό μέγαρο. Όπως σημείωσε, ιδιαίτερης σημασίας ήταν η εγκατάσταση κλιματισμού σε όλες τις δικαστικές αίθουσες, ώστε να μην επαναληφθούν φαινόμενα του παρελθόντος, όταν δίκες διακόπτονταν λόγω υπερβολικής ζέστης ή ψύχους. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση δαπέδων σε συνολική έκταση 5.500 τετραγωνικών μέτρων, ένα έργο που ενισχύει τόσο την καθαριότητα όσο και την ασφάλεια του κτιρίου.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η κ. Λιγνού και στην ολοκλήρωση των εργασιών για το κλείσιμο της ράμπας που οδηγούσε προς την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. «Πλέον έχουν τεθεί σε λειτουργία πύλες ασφαλείας και στο συγκεκριμένο κτίριο», ανέφερε μεταξύ άλλων, συμπληρώνοντας ότι επόμενος στόχος είναι η αντικατάσταση των ανελκυστήρων, καθώς και η αποκατάσταση της οροφής του κτιρίου, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του δικαστικού μεγάρου.
Πιο Δημοφιλή
Ακρόπολη: Ολοκληρώθηκε κρίσιμη αποκατάσταση
Σορός σε σύστημα προσγείωσης αεροσκάφους
Αγγέλου: Τι πληρώνουν οι επαναλήψεις σειρών
Πιο Πρόσφατα
Ξεκίνησε η δίκη του ξαδέλφου του Άσαντ
Μπέσεντ: Εμπιστοσύνη στον Γουόρς για τη Fed