Σήμερα Γιορτάζουν:

ΕΡΩΤΑΣ

ΦΕΒΡΩΝΙΑ

25 Ιουνίου 2026

Δούκας: 75 εκατ. για σχολεία 100 ετών

πρΑΙμ Σύνοψη Άρθρου

  • Ο Χάρης Δούκας αποκαλύπτει την κακή κατάσταση των σχολικών κτιρίων που παρέλαβε, με κτίρια 100 ετών και σοβαρές φθορές.
  • Εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 75 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για ενεργειακή αναβάθμιση.
  • Ήδη ολοκληρώθηκαν τεχνικές εκθέσεις για 9 σχολικά συγκροτήματα που στεγάζουν 20 σχολικές μονάδες.
  • Η αναβάθμιση περιλαμβάνει νέα κουφώματα, θερμομόνωση, φωτισμό και φωτοβολταϊκά σε 21.500 τ.μ.

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, προχώρησε σε μια λεπτομερή και αποκαλυπτική ανάρτηση μέσω των λογαριασμών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιγράφοντας με γλαφυρό τρόπο την άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονταν οι σχολικές υποδομές που παρέλαβε η νέα δημοτική αρχή. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα κτίρια που φιλοξενούν μαθητές και εκπαιδευτικούς στην πρωτεύουσα είναι εξαιρετικά παλαιά, με ορισμένα να μετρούν ακόμα και έναν αιώνα ζωής, ενώ παρουσιάζουν σοβαρές φθορές, όπως σπασμένα τζάμια, χαλασμένα κουφώματα, ανοιχτές πρίζες, σκουριές και υγρασία. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι οι λέβητες διαθέτουν φθαρμένα καλώδια και οι πόρτες είναι διαλυμένες, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που δεν συνάδει με την αξιοπρέπεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Δούκας εξέφρασε την υπερηφάνειά του για την απόφαση της δημοτικής αρχής να επενδύσει δυναμικά στο μέλλον των παιδιών, εξασφαλίζοντας μια σημαντική χρηματοδότηση ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το ποσό αυτό θα διατεθεί αποκλειστικά για την ενεργειακή αναβάθμιση και τη συντήρηση των σχολικών υποδομών, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών φοίτησης και εργασίας. Ήδη, όπως ανέφερε, έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές εκθέσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση εννέα σχολικών συγκροτημάτων, τα οποία στεγάζουν συνολικά 20 σχολικές μονάδες, ενώ η σχετική πρόταση πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο, επιτρέποντας την έναρξη των έργων.

Ενεργειακή αναβάθμιση και εξοικονόμηση πόρων

Η παρέμβαση προβλέπει την αναβάθμιση της ενεργειακής κλάσης των κτιρίων από Β έως Α+, με στόχο την ετήσια εξοικονόμηση 3.270 MWh. Συγκεκριμένα, τα έργα περιλαμβάνουν την τοποθέτηση νέων κουφωμάτων, την εφαρμογή θερμομόνωσης, την εγκατάσταση σύγχρονου φωτισμού και φωτοβολταϊκών συστημάτων σε συνολική επιφάνεια 21.500 τετραγωνικών μέτρων. Παράλληλα, ο δήμαρχος διευκρίνισε ότι τα υπόλοιπα χρήματα του δανείου θα διατεθούν για την ενεργειακή αναβάθμιση τουλάχιστον 30 ακόμη σχολείων, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της δημοτικής αρχής για μια πολιτική ευθύνης απέναντι στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και την αξιοπρέπειά τους.